En god gärning :D

Dagen har varit ganska trist iaf tills klockan var kring 11.40 för då gick jag, sofia och sandra längs medborgarplatsen för att vi skulle till badet (hade gympa), när vi var vid ungefär parken zoo så ser sofia hur en äldre man typ ramlar ihop och inte kommer upp :O Jag springer över och frågar hur det är med mannen, han svarar att han inte kan stå upp och att han inte hade någon känsel i benen, sofia och sandra kommer efter mig och frågar även dom hur det är med han. Vi ringde ambulansen vid ca: 11.46 och sa att dom var tvugna att skicka en ambulans, ambulansen kom inte så vi ringde igen och så så sa dom att dom inte hade någon bil inne som dom kunde skicka ut men att dom skulle komma så fort som dom kunde, det slutade med att vi ringde en tredje och sista gång och då svarade dom att dom var på väg. Kan inte fatta att det ska ta en ambulans att komma typ 45 min senare...... Mannen var iaf jätte trevlig, han berättade att han har haft diskbråck 4 gånger och att det var det han hade fått nu iaf enligt han själv. Han pratade om allt möjligt men det syntes tydligt att han hade ont :( Kändes iaf jätte bra att vi kunde hjälpa han :D


Jag och sofia tog tidiga bussen hem och lagade mat hos henne, hon skulle göra korven och brände den .....
Sedan kom anders och linus förbi på lite kaffe, nu sitter jag och sofia iaf hos mig och ser lite tv !
Kvällen blir tidig ikväll har sovit så sjukt dåligt hela veckan och tror även att det behövs för har matte prov i morgon -.-

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Vanja Backebjörk. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.